Thursday, December 23, 2010

setahun


salam..
buat isteriku yg tersayang.. tanggal 25 december 2009 merupakan tarikh yg amat bermakna dlm kehidupan kita.. tanggal 25 december 2010 pula menandakan umur perkahwinan kita telah pun mencapai usia yg pertama.. coretan ku utkmu syg..

Duhai Kaum Hawa, Sungguh mulia tempatmu, Terlalu istimewa sifatmu, Tak dinilai kudaratmu, Meski masih bisa tertawa, Dikala saat-saat duka, Gahnya air mata itu, Disebalik keindahan alis matamu, Itulah kelemahanmu, Namu percayalah, Titis kaca itu adalah tulang kekuatanmu jua, Yang Bisa runtuhkan ego Adam, Yang bisa runtuhkan jiwa Adam. Senyumlah wahai hawa, ukirlah seikhlas wajahmu, sucikahlah ruang hatiku, kerja ku jua tahu, tulus budimu, semulus kasihmu, yang bisa menggoncang dunia yang bisa membuka mata semesta. Terima kasih tuhanku, aku lahir ke dunia sementara ini dalam dunia hawa..

selamat ulang tahun perkahwinan kita yang pertama..
agar mahligai yang kita bina ini kekal hingga hujung nyawa..
hanya engkau dihati ku.. tiada yang lain selain dirimu wahai hazirah abd rahman..



sekian coretan malam hari.. :P
aliimransarmin

Saturday, December 18, 2010

Senyum........


Lirik Lagu Senyum

Senyum senyum senyum
Senyum senyum….

Verse

Kacak luar
Kacak dalam
Kacak dengar sini
Kalau saya senyum
Awak mesti senyum sekali
Kalau kita senyum
Semua orang berjangkit
Bila semua orang senyum
Dunia tiada penyakit

Chorus

Senyum
Tak perlu kata apa-apa
Senyum
Tak perlu kata apa-apa
Senyum
Tak perlu kata apa-apa
Senyum
tak perlu kata apa-apa

Akhirnya sempurna tiga album pertama
Bunyi macam koleksi hits terbaik orang lama
Dah ku kata ku takkan henti sampai tua bangka
Kalau habis abjad aku rap dengan angka
Satu dua tiga anugerah diterima
Oh itu tahun lepas tahun ini cuma dua
Tersenyum tiap kali kalah dengan Nurhaliza
Ditertawakan oleh anakku Inca Medina

Oh Inca Medina orang secantik nama
Cantik luar cantik dalam cantik macam mama
Hati macam grandmanya anginnya macam papa
Kalau dah merajuk nampak muncung sampai sana
Sebelum jadi drama dah tahu nak buat apa
Nyanyi balik lagu ayat lama ayat mama
Wanita hari ini jaga sensitiviti
Kalau buah hati merajuk boleh cuba ayat ini

Ay cantik luar cantik dalam cantik dengar sini
Kalau cantik senyum cantik mesti cantik lagi
Senyum sikit nak tengok ada tak lesung pipit
Kalau tak ada pun aku masih mahu cubit

Ulang Verse
Ulang Chorus

Ay buai tinggi-tinggi sampai ke puncak awan
Dengan kumulus dan nimbus aku berkawan
Aku bukan rupawan aku bukan jutawan
Tapi aku punya satu senyuman yang menawan

Baru mukadimah nampak macam sudah tertawan
Dengar kata hati perasaan jangan dilawan
Kalau takut mula-mula kita boleh berkawan
Duduk dulu biar ku belanja kopi secawan
Apa rasa sentiasa jadi bahan perhatian
Apa rasa jadi cantik kacuk cina pakistan
Apa rasa jadi seksi suka tak diperhatikan
Apa rasanya terima bertubi-tubi puji-pujian

Tu boleh pun senyum cantiknya gigi
Sepuluh markah penuh seharusnya ku beri
Wanita hari ini harus pepandai puji
Kalau dia jual mahal boleh cuba lagu ini

Ay cantik luar cantik dalam cantik dengar sini
Kalau cantik senyum cantik mesti cantik lagi
Senyum sikit nak tengok ada tak lesung pipit
Kalau tak ada pun aku masih mahu cubit


mari ramai2 senyum!

yahoooo...


aliimransarmin



Wednesday, December 15, 2010

10 Kesilapan Filem

Salam..

hi..lame da x update ini blog..ari tuh saje usha2 kt tenet..blogger2 luar..nk kongsi skit..pasal 10 kesilapan movie2 nie... mari...

10. Reservoir Dogs.

tengok babak kt atas ni.. kejap tangan depan.. kejap blakang..

9.Full Metal Jacket.

jalan ade logo british..padahal cite ni berlokasi di US.

8. The Lord Of The Ring: Return Of The King


7.Jurassic Park

-ala.. video da kene delete kt utube..

6. Gladiator



5.Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl


4.Teen Wolf



3. Commando


2.Star Wars


1.North by Northwest

orang da siap tutup telinga kt blakang sblm piston tembak.. :P

enjoyyyyyy

aliimransarmin

Wednesday, December 1, 2010

Ngangkung...

salam..
kawan2.. da tgk cite ngankung? mari sama2 pecah panggung cite nie.. dengar cite kutipan da 3.2 juta.. wah.. hebat2..sama ngan jalan cite nie.. cite ni mmg klakar.. jalan cerita menarik.. ada pengajaran nyer.. meh tgk trailer cite nie..



ni sinopsis cite ni :

‘Ngangkung’ adalah merupakan satu perbuatan memuja nombor ekor dengan membawa ‘barang’ untuk dipuja oleh bomoh. Barang tersebut haruslah sesuatu yang susah untuk didapati seperti keris lama, syiling lama dan sebagainya. Filem ngangkung mengisahkan Azim, seorang pemandu lori yang hidup sederhana di sebuah perkampungan pinggir bandar bersama isteri, Suri dan anak perempuannya. Azim mempunyai dua orang kawan baik iaitu Tasnim dan Wan. Tasnim dan Wan memang merupakan ‘kaki ekor’ dan aktiviti mereka memang diketahui oleh isteri masing-masing.

Azim yang pada asalnya tidak pernah menghiraukan aktiviti rakan-rakannya akhirnya terpengaruh juga kerana desakan dan kesempitan hidup. Ditambah pula dengan kejayaan Tasnim mengubah gaya hidup setelah berjaya memenangi nombor ekor hasil ngangkung. Bermula dengan hanya untuk melihat, kian hari Azim semakin seronok mengikut Tasnim dan Wan walaupun secara senyap tanpa pengetahuan Suri. Pelbagai cara dan berbagai jenis bomoh mereka jumpa demi mendapatkan nombor untuk mereka beli. Pelbagai kejadian seram dan lucu terjadi sepanjang mereka mengangkung. Perubahan ketara dalam hidup Azim berlaku apabila dia terlibat secara lebih serius sehingga mengabaikan keluarga akibat taksub untuk mendapatkan nombor ekor. Begitu juga dengan Tasnim dan Wan. Sehingga satu hari berlaku kejadian yang benar-benar mengubah hidup mereka. Kejadian pelik banyak berlaku kepada mereka satu persatu...

syok tau.. mari lah tgk.. terbaik... ada lagi 1 cite.. aku x tgk lagi.. dengar2 nk pecah panggung.. x tau la jadi ke x.. dpt respon dari kawan2.. ckp x yah tgk.. nnti menyesal.. cite ape ek?


cite tu la.. so.. sape2 nk tgk.. aku x halang.. kehkehkeh.. nnti da tgk.. bg tau la ek.. cite skit..
k la.. slamat berhibur..

aliimransarmin