Thursday, December 20, 2012

Mood malas

Assalamualaikum..

Lame x membeloger ni.. Sbb xde idea la nk tulis ape.. Lg pn agak sedikit bz lah.. Hihihi.. Anyway.. Selamat berhujung tahun! Tahun 2012 adalah tahun paling mls menulis blog.. Haram thn depan akn kembali cemerlang! Hahaha.. Amin

Buhbye!


Wsalam!

Sunday, November 25, 2012

Seluar Dalam Wanita Vs Lelaki

Assalamualaikum & salam sejahtera..

perghh.. mmg lame aku da x update belog.. kali ni aku nk rajinkan skit lah update.. ade cerita menarik..
pernah terfikir x korang.. knape kalau kt mane2 mall.. spender pompuan akan dijual longgok.. manakala.. spender lelaki akan dijual dgn cara tersusun & teratur di dalam kotak.. nk tau knape? mai layan gambar ni.. hihi..





so.. skang korang da tau kn knape?
hihi.. tada!!



Saturday, July 21, 2012

Salam ramadhan..

Assalamualaikum..
Kembali lagi kita di bulan ramadhan al-mubarak ni.. Berulang dengan pantas. Tahun ni mencatat sejarah bagi hidup aku. Berpuasa sebagai seorg babah. :) semoga kalian dpt menambahkan amalan ketika dibulan ramadhan kali ni. Sama2 lah kita beramal soleh & j. Membazirkn ramdhan yg dtg ni.. Sekian, selamat berpuasa!!

Imran.sarmin

Saturday, July 14, 2012

Kerana Cinta


Cinta itu cahaya sanubari
Kurniaan Tuhan fitrah insani
Dan di mana terciptalah cinta
Di situ rindu bermula

Cinta itu tak pernah meminta
Tetapi memberi sepenuh rela
Rasa bahagia biarpun sengsara
Berkorban segala-gala

Semua kerana cinta 
Yang pahit manis di rasa
Menghibur nestapa
Merawat duka
Damai di jiwa
Terpadamlah api benci permusuhan
Terjalinlah kasih sayang begitulah cinta 
Yang diidamkan tanpa nafsu yang mencemarkan

dan jangan kita pula 
kerana bercinta kita pun leka
dan jangan pula kerana bercinta 
tergadai semua maruah agama

cinta yang sejati
hanya cintakan illahi
cinta ayah bonda
tulus suci selamanya
cintakan saudara

hanya sementara
serta sesama insan
suburkan dengan ketakwaan..

Nyanyian Inteam & Mestica..


imransarmin

Thursday, July 12, 2012

Testing

Assalamualaikum..
Saya saja mau update belog yg da bersawang ni! Hihi.. Try gune hp.. Best ke idak.. Okeylah.. Layan gambar aaris tegakkan kepala dia.. Tada!
Wassalam!

imransarmin

Monday, April 16, 2012

How to remove timeline


Assalamualaikum,

korang mesti ade yg menyampah ngan timeline kn? ni aku bg cara2 nk buang timeline.. :

1) pegi website ni http://timelineremove.com
2) pilih browser yg korang pakai
3) Klik & install kt website tuh
4) refresh browser
5) siap!


meh kite kongsi bersama2..

imran.sarmin


Sunday, February 5, 2012

salam maulidurrasul...

Assalamualaikum...


Alhamdulillah.. Dpt jugak aku nk update blog ni.. Lame da nk update.. Tp x tergerak hati nk update.. Mls pn ade.. Bkn de org nk bace blog aku nih.. Hihihi..


Berkenaan dgn tajuk aku tu.. Aku nk ingatkn kepada follower2 blog aku ni... (ade ker?) belajarlah lebih mendlm mengenai nabi muhammad s.a.w.. Supaya diri kite lbh dekat dgn kekasih Allah itu.. Bertapa besar pengorbanan nabi muhammad s.a.w kepada ummat2nya.. Adakah kite cukup menghargai & mengenali baginda?


Mari kite sentiasa menjaga dan mengamalkn ape yg nabi muhammad s.a.w wasiatkn,, iaitu "al-quran & sunnah rasul-nya.." sama2 kita tgkkan agama islam sebagai mana nabi muhammad s.a.w lakukan dahulu.. Tegakkan agama Allah & jangan pecah belah.. Itu perkara yg perlu kite lakukan utk memastikan Islam berada dipersada dunia..


Dan jgn lupe, sentiasalah berselawat keatas baginda.. Jadikan baginds idola kita.. Firman Allah yg bermaksud :


"sesungguhnya Allah dan para malaikatnya berselawat (memberi rahmat) kepada nabi muhammad s.a.w oleh kerana itu wahai orang-orang yg beriman ucapkanlah selawat (meminta rahmat) untuk nabi s.a.w dan ucapkanlah salam dengan penuh kehormatan terhadapnya"

(surah al-ahzab :56)


Sekian.. Wassalam..


Imran.sarmin

          


Published with Blogger-droid v2.0.4

Monday, January 9, 2012

Android vs Blackberry

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

hi kawan2.. nih aku nak cite skit.. perbezaan android dan blackberry pada pandangan aku..
nih aku cite



blackberry torch 9800 :
1) bende paling best : BBM bole connect ngan foursquare, scoremobile dan pelbagainye
2) keypad : x touch screen.. senang menaip dikala driving.. hahahaha..
3) bole menggunakan auto text...
4) email : mmg terbaik di kelasnye tersendiri...



samsung tab+ :
1) screen yg amat memuaskan hati.. 7inci.. huhuhu
2)pantas.. 1.2Ghz Dual Core kn...
3) FB : bole view group..
4) bnyk application yg bole didunlod (game best)
5)terbaik dari ladang..
6) bermacam2 lgi..

huhuhu.. itu je la kot.. "buat masa ni"...
kalau korang.. mane best?

*ade org tu tgh konpius utk pilih siapkan kereta atau handphone...hahahahahahaha... jgn jelouss ek zyrahman!!! :)
sekian..

imran.sarmin



Saturday, January 7, 2012

Cara Mencuci Kemaluan Dengan Betul....


السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Ha... mesti ramai yg nk baca entry aku kali ni.. kali ini.. mari kite bace dah fahamkn.. cara yang betul utk memcuci kemaluan.. korang cuci macam mane? main pancut kan air je ke? ke x basuh.. hahahaha....


Sememangnya, kita mencuci dengan bersih tapi bersih bukan bermakna cara kita tu betul. Penting untuk kita pastikan diri kita bersih terutamanya di bahagian sulit. Selain untuk menjaga kesihatan ia juga penting untuk memastikan amal ibadat kita seharian di terima.


Kenapa penting untuk kita bersihkan kemaluan kita dengan betul?

Ramai orang merasakan diri mereka cukup bagus dengan banyak amal ibadah, bersedekah dan lain lain tetapi masih tidak terlepas dari azab api neraka.

Saidina Abu Bakar pernah hendak menyembahyangkan mayat seorang lelaki tetapi tiba-tiba tersentak dengan suatu benda bergerak-gerak dari dalam kain kafan lelaki itu. Lalu disuruhnya orang membukakannya. Alangkah terkejutnya apabila seekor ular sedang melilit kepala kemaluan mayat lelaki itu.

Saidina Abu Bakar mencabut pedang lalu menghampiri ular tadi untuk membunuhnya. Tetapi ular itu tiba tiba berkata-kata, Katanya” Apakah salah ku kerana aku diutus oleh Allah untuk menjalankan tugas yang diperintahkan” Diselidiki amalan lelaki itu semasa hayatnya, jelas dia merupakan orang yang mengambil ringan dalam hal menyucikan kemaluannya setelah selesai membuang air kecil.

Jadi macam mana kita nak bersihkan diri dengan cara yang betul?

Lelaki dan wanita berbeza caranya. Bukan basuh sekadar dengan air dan asalkan bersih je. Ada caranya….

kaum lelaki:
Selepas membuang air kecil, disunatkan berdehem dua atau tiga kali supaya air kencing betul betul sudah habis keluar. Lepas itu urutlah kemaluan dari pangkal ke hujung beberapa kali sehingga tiada lagi air kencing yang berada dalam saluran. Kemudian basuhlah dengan air sebersihnya.

kaum wanita pula:
Apabila membasuh kemaluannya, pastikan dicucikan bahagian dalam dengan menjolok sedikit dengan jari dan dipusing-pusingkan semasa dilalukan air bersih. Bukan dengan hanya menyimbahkan air semata-mata. Jika dengan melalukan air sahaja ia tidak membersihkan bahagian dalam kemaluan wanita yang berbibir-bibir itu.

Betul atau tidak cara kite selama ini ? Kalau yang tak betul tu jom sama sama betulkan supaya diri kita bersih dengan cara yang betul... Islam mengutamakan kebersihan diri..

Sekian..

imran.sarmin


Friday, January 6, 2012

Gersang - Sunyi

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

tgh feeling2 keje malam ni.. aku layan la youtube.. layan muzik2 yg mengfeelingkan diri.. kalau korang tgk utube.. ape yg korg tgk ek? kalaui mcm aku ni.. suke layan karaoke.. tp time sorang2 la.. pastu melalak ala2 mcm kt karaoke.. hahahaha.. jom kite layan lagu ni..



Sunyinya malam ini
Tiada bulan tiada bintang
Hanyalah kedengaran
Ombak dipantai
Hatiku tersusuk sayu dan pilu
Mengenangkan nasib diri dirantauan

Kasih di mana dikau
Masihkah ada rindu
Hatiku seperti dulu
Jangan biar dia membeku
Mengharap cinta yang dipandu
Tak ingin ku sendiri lagi

Oh teman dimanakah dia
Tidak kelihatan
Ku tertunduk malu
Menjelma
Aku seperti dulu sunyi ( 2X )
Lyrics www.allthelyrics.com/lyrics/gersang/
Sepi diri ini aku sendiri lagi ( 2X )


amacam? best x lagu ni.. aku siap bg lirik lagik..

k la.. sambung kerja! hihihi.. tada!!


imran.sarmin

Wednesday, January 4, 2012

Kenny Rogers!




السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

hari ni.. aku kerja malam.. siang x de buat mende.. dok umah jeee... tunggu wife balik keje.. bawak dia g makan2.. di kenny rogers.. smlm da pi teppanyaki.. hari ni kenny rogers plak.. huhuhu.. sementara ade rezeki ni.. bole la mkn sedep2.. huhu.. lepas ni kumpul duit utk baby k.. :) mai layan..


amacam? nampak sedap kn? huuu...

dah2 cite bab makan.. ni cite bab berangan plak.. aku teringin nak pakai hp baru.. sudah bosan la ini BB.. tp BB aku syg.. aku ttp nk pakai.. huhuhu.. hp ape nk angkut ni ek?? huu.. nnti!!

tu je la nk cite utk ari ni.. jumpe lagi di lain hari.. tadaA!!!!!

imran.sarmin


Tuesday, January 3, 2012

Wajah Baru

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه,

Hari ni.. Aku keje mlm.. Aku da buat 1 perubahan rupe pd blog aku ni.. Sempena tahun baru.. Cantik ✗? Huhu.. Okeh la.. Nk bg tau tu je.. Hihi.. Ni latest pic aku n wife lepas makan tempayaki kt jusco cheras.. Dia mengidam.. Xpnah2 mkn cni.. Tp xde gambar tempayaki.. Haha.. Mcm mane eja pn aku ✗ tau.. Kami ditemani si ekin (tunangan org).. Huhu.. Zuzzzss!



imran.sarmin

Sunday, January 1, 2012

Hari pertama dalam tahun baru 2012

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه,

Ape yg kwn2 buat thn baru ni? Hari ni aktiviti padat aku.. Bersama keluarga metua bjln2 smpena adik iparku yg br abis SPM.. Kesian.. Da lame ✗ kuar bercuti yek. Meh aku nk kongsi aktiviti aku pada kalian pembaca tegar blog aku(ade keeeee??? )

Pagi : - bgn seawal pagi.. Ceewaahh.. Pg blk umah abh jup.. Sebab ade org tua tu si pelupe(pn.zeera) yg tlupe utk bawa mayonis.. Sbb nk buat sos khas utk BBQ resipi nyer sos cili, mayonis, lada itam & sedikit garam. Sos ini dicecah bsama dgn bahan2 BBQ.. Huhu.. Amat diragui kuantiti arang yg ade.. Skali kt umh abh.. 1 tong arang ade!! Huhu..
Smpai sg. Tekala dlm jam 10pg.. Org ✗ la ramai. Tp port2 menarik da ✗ de.. Tp alhamdulillah.. Kene redah sg. Br smpai kt tmpt tu.. Semua kene angkat barang atas kepala.. Huhu.. Kesian mak buyong kebasahan.. Padan muke!! Menu mkn smbil bsantai : nasi, smbal sotong, syur, daging bakar, udang, sosej, ayam n ikan bakar 2 ekor.. Aku la chef bakar nyer.. Yeeekkeee?? Huhu.. Lepak2 smpai ke tgh hr.. Tang nk blk tu br la nmpk matahari tpacak atas kepala.. Smpai umah.. Mandi2 n trus tido.. Panas tgh hari niii..

Ptg ; pergi ke umah mak ude yg baru melahirkan anak baby boy! Cumil.. Umah nyer di percent 8, putrajaya.. Lepak2 di umahnye smbil layan "ombak rindu" DVD original.. Katanye kene support artis tempatan.. Bagus2.. azan maghrib bkumandang.. Kami pergi solat ke Masjid Sultan Mizan.. 1st time mereka dtg cni.. Huhu..

Mlm: pergi ke umah mak long, sy nk tgk kak lang.. Kata nye da time nk beranak.. Tp kene operate sbb baby nye amat kecik.. Kepada pn.zeera.. Sila minum susu yg aku dh beli bkotak2 kt umah tu yeee!!! Time nk blk dr umah mak long, ayah n mak pi singgah beli durian, sbb ade org teringin mkn musang king.. Malangnye da abis.. Beli la durian tupai.. Alhamdulillah.. Sedapp.. Itulah coretan diary aku ari ni.. Sekian..

Imran.sarmin

Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone